...

Dziś przedstawię Wam Claude Hopkinsa – copywritera i człowieka amerykańskiej reklamy, który dokonał w niej rewolucji. Przez swojego dziadka był chwalony za ciężką pracę i pieszczotliwie określany jako „Pan Niepodpuszczalski”. Poznajcie go bliżej, bo Hopkins to postać niezwykle inspirująca!

Claude Hopkins – kto to?

Znacie copywritera, który otwarcie przyzna się do swoich błędów i opowie o tym innym? To właśnie Claude Hopkins! Zdolny i skromny copywriter, który po latach ciężkiej pracy, stał się pionierem amerykańskiej reklamy! Można o nim powiedzieć, że całe życie był związany z pisaniem. Już w wieku 7 lat pisał swoje pierwsze kazania, które wygłaszał w kościele. Pracował jako nauczyciel w szkółce wiejskiej, a potem postanowił spróbować swoich sił w reklamie.  

Przyczyny sukcesu:

Od najmłodszych lat otaczał się prostymi ludźmi, których doskonale rozumiał. Dzięki temu, że nauczył się obserwować ich zachowania, mógł też przewidzieć ich reakcje, a to pomogło mu w sprzedaży i reklamie. Znał ich instynkty i wiedział czego potrzebują. To z kolei ułatwiło mu pracę kreatywną przy wielu produktach takich jak: froterki do dywanów, filcowe obuwie, akcesoria medyczne, samochody, opony, kosmetyki, drewno, płatki śniadaniowe i owsianka, pasta do zębów. Hopkinsowi przypisywano nawet udział we fluoryzacji pasty do zębów.  

Rady genialnego copywritera, czyli co radzi Claude Hopkins?

Bądź skromny

Dla Hopkinsa jego zarobki były tylko dodatkiem do talentu i wszystkiego, co stworzył, ale nigdy nie traktował ich jako czegoś najważniejszego. Wykazał się nieprawdopodobną oszczędnością. 

Obserwuj i wyciągaj wnioski ze wszystkich inspiracji, myśl strategicznie

Hopkins niejednokrotnie w swojej karierze copywriterskiej mierzył się z wyzwaniami. Niektóre z jego pomysłów wymagały odwagi, aby przedstawić je innym, wydawały się nieco śmieszne. Tak było w przypadku prośby o zamówienie ładunku drewna. Jednak on doskonale wiedział w jaki sposób stworzyć ciekawą kampanię, która zwiększy sprzedaż froterek do dywanów. Z myślą o kobietach i ich potrzebach stworzył historię, którą przedstawił na ulotkach reklamowych. Kluczową rolą w opowieści okazało się nawiązanie do natury, tradycji, historii 

Żaden inny czynnik pobudzający nie może się równać z ciekawością.

Dostrzegaj możliwości tam, gdzie inni ich nie widzą

Przykład? Choćby propozycja zatrudnienia jako księgowego u jednego z profesorów Hopkinsa, co dało mu przepustkę do dalszej kariery i przyczyniło się do jego późniejszej pracy w reklamie.

Ucz się na błędach i przyznawaj się do nich

Jedną z najtrudniejszych decyzji w karierze Hopkinsa było odmówienie pewnej współpracy. Jego szef dał mu kiedyś radę, aby założył własny biznes, ponieważ ma ku temu wiele kwalifikacji, ale on jednak wolał nadal pracować za podwyższoną pensję. Wtedy jego szef dał mu radę: „Nie pozwól, aby ktoś inny zbierał większość dochodów z twojego talentu i ciężkiej pracy”.

Jeśli tylko idziemy w górę, nic nie jest uciążliwe.

Osoby, które pracują i oszczędzają, są preferowane przez tych, którzy rządzą możliwościami. Często taka preferencja okazuje się najważniejszą rzeczą w życiu.

Kilka wniosków:

Copywriter studiował w Swensburg’s Business Collage, która kosztowała go 200 dolarów. Jednak szybko dostrzegł, że jeden z nauczycieli udziela lekcji wedle określonych schematów i doszedł do wniosku, że niczego się nie nauczy podążając za schematami.

Prawdziwe lekcje pobierał od pewnego profesora, który w dość surowy sposób oceniał swoich uczniów, w tym Hopkinsa. Zapewniał go, że po skończeniu kursu czeka go praca księgowego za 4,5 dolara tygodniowo. Inni uczniowie nie skorzystali z propozycji nauczyciela, zaś Hopkins – zdecydował się na nią i dzięki temu coraz wyżej piął się w górę po szczeblach zawodowej kariery.

Hopkins otwarcie przyznaje, że był pracoholikiem i dla niego praca była odpoczynkiem. Skrajna bieda ukształtowała jego charakter, ale jak sam pięknie przyznaje:

Równie szczęśliwy byłem jako bogacz i jako biedak. Nie uważam, że bez żalu możemy wrócić do skromnych warunków życia, ale jestem pewien, że można być równie szczęśliwym na pierwszym poziomie, co na drugim.

Nie liczyły się dla niego pieniądze, sława czy pozycja społeczna. Był prostolinijnym człowiekiem, dla którego najważniejsi byli inni ludzie i ich sukcesy. Zdecydowanie nie ma piękniejszej misji w copywritingu, dlatego Claude Hopkins w pełni zasłużył na to, co sobie wypracował. A najlepiej podsumowuje to ten cytat pod którym i ja, z pełnym przekonaniem, mogę się podpisać:

Jestem pewien, że nikt nie dostał od życia więcej niż ja — więcej prawdziwego szczęścia i zadowolenia. Zawdzięczam to miłości do rzeczy prostych, do zwykłych ludzi, którzy dali mi odnieść sukces w dziedzinie reklamy

A na zakończenie mam dla Was sketchnotkę z podsumowaniem 🙂 Dajcie koniecznie znać czy chcecie tego typu bonusy w moich tekstach.  

Sketchnotka copywriterska Claude Hopkins - Claude Hopkins - Rady genialnego copywritera

Claude Hopkins – sketchnotka

 

stopka wpisów verbal fairy - Claude Hopkins - Rady genialnego copywritera

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.