Opakowania produktowe mają nie tylko zaciekawiać, ale wywołać większą chęć zakupu. Im bardziej oryginalne, tym skuteczniej przyciągają wzrok klientów i wzbudzają emocje, niekiedy wywołują chęć posiadania. Projektowane są tak, aby kusić zawartością. Podczas projektowania trzeba zwracać uwagę nie tylko na najmniejsze detale, ale również na copy reklamowe, dlatego tak istotne jest zaprojektowanie dobrego opakowania produktu zgodnego z komunikatem marki. 

Minimalistyczne opakowania produktowe

Apple, Zara,  Mleko Living – tych marek nikomu nie trzeba przedstawiać. Wszystkie łączy jedno. Minimalizm w opakowaniach produktowych. Nie rzucające się w oczy, dyskretne, a zarazem starannie zaprojektowane.

Genialna prostota i funkcjonalność. Tak można opisać wszelkie produkty marki Apple. Schludne, estetyczne, znane na całym świecie. Zastanawiające, dlaczego marka ma tak minimalistyczne opakowania, a nie wybrała pudełek w krzykliwych kolorach. Jestem przekonana, że to celowe działanie marketingowe. W tym przypadku słynne powiedzenie „mniej znaczy więcej” pasuje tu idealnie!

 

7825eb3279d0ae0a54ba02a8b400a89e 12 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 a9eb92551db4c4a5e88dcd78f817f28e 3 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Zara również wykorzystuje minimalizm w projektowaniu swoich opakowań. Przykładem są perfumy, które biją rekordy sprzedaży!

c92a6ea3de9d12e243815551ee9049da 1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

010f10acc173ed4a0a46a0a4449be38c 11 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest 

Poniżej szkic projektu opakowania najlepiej sprzedających się perfum Zary. Wyglądają ciekawie, prawda? 

e5071addf5cd16a23a452547c7b05e42 1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Mleko Living to polska marka ceramiczna z Krakowa, która specjalizuje się w sprzedaży artykułów papierniczych (planerów), ceramiki, akcesoriów, plakatów. Firma do pakowania planerów używa papieru recyklingowego, a taki sam stosuje w produkcji notesów. Mam ten notes i pamiętam, że ogromne wrażenie zrobiło na mnie nie tylko jego wykonanie, ale właśnie sposób pakowania!

7dad94591d1d7fbf7f23830c0de1478f 10 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 d7c7c6beaad8a76f61394118849c31a8 3 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Oryginalne opakowania dla produktów żywnościowych

2342a5160335f6635db1d5aa9ed4252b - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Manuka Emporium – cudnie brzmiąca nazwa nowozelandzkiej marki, a co się za nią kryje? Miód zamknięty w szklanym słoiku. Firma produkuje nie tylko miód, ale również wiele innych produktów żywnościowych. Więcej o marce pod linkiem, warto przeczytać, aby zapoznać się z jej ideą. Zwróćcie uwagę na dizajn opakowania – przepiękna pozłacana pszczółka robi wrażenie! 

f21433bdae79f320fbe46baad5adfde7 52 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

 Varenievar w swojej ofercie ma przetwory, aromatyzowane herbaty i dżemy, ale wyróżnia się nieco mniej luksusowym klimatem. Jest tu swojskość i handmade, co widać po logo. Na pierwszy rzut oka konfitury przypominają przetwory ze spiżarni babuni, pakowane w słoiki skrupulatnie pomarszczonymi dłońmi. 

Denada to wbrew pozorom nazwa niskokalorycznych i bezcukrowych deserów lodowych, choć mi kojarzy się z oranżadą lub innym słodkim napojem. Marka chce zakomunikować opakowaniami swoich produktów niską zawartość kalorii, a świetnie dobrana kolorystyka kojarzy się z wakacyjnym relaksem, wolnością i dobrą zabawą oraz chwilą słodkiego i orzeźwiającego zapomnienia. 

744a5aacf17c1b5bc7cf86cdb22772a1 29 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Huemanna to raj dla vegan! Piękna, przejrzysta i minimalistyczna etykieta z digitalową ilustracją utrzymaną w starym stylu, co symbolizuje przywiązanie do tego, co dobre, czyli darów natury. Trzeba przyznać, że zawartość opakowania wygląda zachęcająco i działa na zmysły! Bardzo urzekła mnie nazwa linii produktów i podkreślenie nawiązania do tradycji sloganem „jar of gold”. Zwróćcie uwagę na zapis mniejszą czcionką.

2016 11 22 Casavisual products design 0575 1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Siglo to przykład na to, jak zasłonić zawartość słoika estetyczną i dobrze zaprojektowaną etykietką! Choć wygląda naprawdę ładnie, to nie do końca przekonuje mnie takie rozwiązanie. 

Canned Bible to świetny przykład, jak sprytnie połączyć ilustracje wraz z kolorystyką i namingiem, choć w głowie dudni mi „puszka pandory”. Niemniej jednak stylistycznie wyczuwam tu stary dobry klimat. Od siebie dodałabym krótką opowieść na odwrocie każdej konserwy. 

canned bible%2B%25283%2529 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Qué verde to nieco szalona koncepcja na opakowania dla produktów hiszpańskiej, fast-foodowej marki. Ile można wyciągnąć z banana? Odpowiedź na grafice! Jak widać, niewiele potrzeba, aby zaprojektować dobre logo! 

FOTO1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Fajna opcja dla gorących posiłków branych na wynos 🙂

FOTO9 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

FOTO5 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

Mam coś jeszcze. To mój ulubiony faworyt w tym poście. 

whisky - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1

Źródło: Pinterest

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To nie koniec!

Planuję na blogu cykl wpisów o brandingu i najciekawszych opakowaniach produktowych podzielony na kategorie tematyczne. Co Wy na to?