Opakowania produktowe mają nie tylko zaciekawiać, ale wywołać większą chęć zakupu. Im bardziej oryginalne, tym skuteczniej przyciągają wzrok klientów i wzbudzają emocje, niekiedy wywołują chęć posiadania. Projektowane są tak, aby kusić zawartością. Podczas projektowania trzeba zwracać uwagę nie tylko na najmniejsze detale, ale również na copy reklamowe, dlatego tak istotne jest zaprojektowanie dobrego opakowania produktu zgodnego z komunikatem marki.
Minimalistyczne opakowania produktowe
Apple, Zara, Mleko Living – tych marek nikomu nie trzeba przedstawiać. Wszystkie łączy jedno. Minimalizm w opakowaniach produktowych. Nie rzucające się w oczy, dyskretne, a zarazem starannie zaprojektowane.
Genialna prostota i funkcjonalność. Tak można opisać wszelkie produkty marki Apple. Schludne, estetyczne, znane na całym świecie. Zastanawiające, dlaczego marka ma tak minimalistyczne opakowania, a nie wybrała pudełek w krzykliwych kolorach. Jestem przekonana, że to celowe działanie marketingowe. W tym przypadku słynne powiedzenie „mniej znaczy więcej” pasuje tu idealnie!
Źródło: Pinterest
Zara również wykorzystuje minimalizm w projektowaniu swoich opakowań. Przykładem są perfumy, które biją rekordy sprzedaży!
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 c92a6ea3de9d12e243815551ee9049da 1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://www.verbalfairy.pl/wp-content/uploads/2018/09/c92a6ea3de9d12e243815551ee9049da-1.jpg)
Źródło: Pinterest
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 010f10acc173ed4a0a46a0a4449be38c 11 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://www.verbalfairy.pl/wp-content/uploads/2018/09/010f10acc173ed4a0a46a0a4449be38c-11.jpg)
Źródło: Pinterest
Poniżej szkic projektu opakowania najlepiej sprzedających się perfum Zary. Wyglądają ciekawie, prawda?
Mleko Living to polska marka ceramiczna z Krakowa, która specjalizuje się w sprzedaży artykułów papierniczych (planerów), ceramiki, akcesoriów, plakatów. Firma do pakowania planerów używa papieru recyklingowego, a taki sam stosuje w produkcji notesów. Mam ten notes i pamiętam, że ogromne wrażenie zrobiło na mnie nie tylko jego wykonanie, ale właśnie sposób pakowania!
Źródło: Pinterest
Oryginalne opakowania dla produktów żywnościowych
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 2342a5160335f6635db1d5aa9ed4252b - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://i.pinimg.com/564x/23/42/a5/2342a5160335f6635db1d5aa9ed4252b.jpg)
Źródło: Pinterest
Manuka Emporium – cudnie brzmiąca nazwa nowozelandzkiej marki, a co się za nią kryje? Miód zamknięty w szklanym słoiku. Firma produkuje nie tylko miód, ale również wiele innych produktów żywnościowych. Więcej o marce pod linkiem, warto przeczytać, aby zapoznać się z jej ideą. Zwróćcie uwagę na dizajn opakowania – przepiękna pozłacana pszczółka robi wrażenie!
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 f21433bdae79f320fbe46baad5adfde7 52 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://www.verbalfairy.pl/wp-content/uploads/2018/12/f21433bdae79f320fbe46baad5adfde7-52.jpg)
Źródło: Pinterest
Varenievar w swojej ofercie ma przetwory, aromatyzowane herbaty i dżemy, ale wyróżnia się nieco mniej luksusowym klimatem. Jest tu swojskość i handmade, co widać po logo. Na pierwszy rzut oka konfitury przypominają przetwory ze spiżarni babuni, pakowane w słoiki skrupulatnie pomarszczonymi dłońmi.
Denada to wbrew pozorom nazwa niskokalorycznych i bezcukrowych deserów lodowych, choć mi kojarzy się z oranżadą lub innym słodkim napojem. Marka chce zakomunikować opakowaniami swoich produktów niską zawartość kalorii, a świetnie dobrana kolorystyka kojarzy się z wakacyjnym relaksem, wolnością i dobrą zabawą oraz chwilą słodkiego i orzeźwiającego zapomnienia.
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 744a5aacf17c1b5bc7cf86cdb22772a1 29 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://www.verbalfairy.pl/wp-content/uploads/2018/12/744a5aacf17c1b5bc7cf86cdb22772a1-29.jpg)
Źródło: Pinterest
Huemanna to raj dla vegan! Piękna, przejrzysta i minimalistyczna etykieta z digitalową ilustracją utrzymaną w starym stylu, co symbolizuje przywiązanie do tego, co dobre, czyli darów natury. Trzeba przyznać, że zawartość opakowania wygląda zachęcająco i działa na zmysły! Bardzo urzekła mnie nazwa linii produktów i podkreślenie nawiązania do tradycji sloganem „jar of gold”. Zwróćcie uwagę na zapis mniejszą czcionką.
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 2016 11 22 Casavisual products design 0575 1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://2.bp.blogspot.com/-NdqxZxSZxA4/W_ygrg1mmcI/AAAAAAAFhSo/V0AKaLOdwrcHGdsD7jLxmYSRh6ChZK63gCLcBGAs/s1600/2016-11-22-Casavisual-products-design-0575-1.jpg)
Źródło: Pinterest
Siglo to przykład na to, jak zasłonić zawartość słoika estetyczną i dobrze zaprojektowaną etykietką! Choć wygląda naprawdę ładnie, to nie do końca przekonuje mnie takie rozwiązanie.
Canned Bible to świetny przykład, jak sprytnie połączyć ilustracje wraz z kolorystyką i namingiem, choć w głowie dudni mi „puszka pandory”. Niemniej jednak stylistycznie wyczuwam tu stary dobry klimat. Od siebie dodałabym krótką opowieść na odwrocie każdej konserwy.
Qué verde to nieco szalona koncepcja na opakowania dla produktów hiszpańskiej, fast-foodowej marki. Ile można wyciągnąć z banana? Odpowiedź na grafice! Jak widać, niewiele potrzeba, aby zaprojektować dobre logo!
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 FOTO1 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://4.bp.blogspot.com/-QoqgCumu_GQ/XAd3bj5U5_I/AAAAAAAFi0I/Fx2bNtVjk58Osn7QhZqs2lyMnnykrD9vgCLcBGAs/s1600/FOTO1.jpg)
Źródło: Pinterest
Fajna opcja dla gorących posiłków branych na wynos 🙂
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 FOTO9 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://4.bp.blogspot.com/-EwgZum1T8kA/XAd3gS-aBjI/AAAAAAAFi04/zculj58IAoArUX3jNWp6TMilTEI1jvFFwCLcBGAs/s1600/FOTO9.jpg)
Źródło: Pinterest
![Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1 FOTO5 - Najciekawsze opakowania produktowe - inspiracje #1](https://3.bp.blogspot.com/-sQdLRDi60-g/XAd3fFnbdfI/AAAAAAAFi00/atiSlBR74JwARDocBLECBdLl8tvkLD-rwCLcBGAs/s1600/FOTO5.gif)
Źródło: Pinterest
Mam coś jeszcze. To mój ulubiony faworyt w tym poście.
To nie koniec!
Planuję na blogu cykl wpisów o brandingu i najciekawszych opakowaniach produktowych podzielony na kategorie tematyczne. Co Wy na to?